Jobopslag - Studentermedhjælpere: Frivillig-supportere

Er du struktureret, diplomatisk og initiativrig? Har du brug for et fleksibelt studiejob?
Og har du lyst til at være med på et stærkt hold, der skal skabe rammer for spændende kulturaktiviteter for udvekslingsstudenter, værtsfamilier og frivillige aktive. Så er dette jobopslag måske for dig.

Hos YFU får du rig mulighed for at udfordre dig selv og udvide dine kompetencer. Du får et unikt indblik i, hvordan man fra den administrative side understøtter læringsprocesser og kulturmøder, assisterer frivilligt arbejde og agerer i en internationalt forankret organisation. Du får et stort ansvar, du får mulighed for at udvikle egne idéer, og er du med til at udbrede kendskabet til YFU og vores virke.

Om jobbet

Vi glæder os til at byde dig ind i en spændende og udfordrende studenterstilling, hvor du som en af to frivillig-supportere vil få ansvaret for at supportere vores aktiviteter for udvekslingsstudenter, værtsfamilier og frivillige i enten den østlige eller den vestlige del
af landet. YFU Danmarks lokale aktiviteter bliver arrangeret af 6 lokale foreninger (regioner) rundt omkring i landet. Som frivillig-supporter vil du få ansvaret for at støtte de lokale regionsledere i alt fra udarbejdelse af års-kalendere, udvikling af aktiviteter, forberedelse af invitationer, praktiske arrangementer i forhold til aktiviteter, markedsføring af aktiviteter og rekruttering af værtsfamilier til udvekslingsstudenter i enten vest (Nordjylland, Midtjylland, Sydjylland) eller vest (Hovedstaden, Sjælland og Fyn). Du vil komme til at arbejde med opsøgende telefonsamtaler til både frivillige i netværket og potentielle værtsfamilier, samt kampagneudvikling, der gennem storytelling formidler de gode historier fra både udvekslingsstudenter og værtsfamilier. Du vil indgå i- og arbejde sammen med YFU Danmarks professionelle sekretariat, som udover de to frivillig-supportere tæller tre fuldtidsansatte og en studentermedhjælp med fokus på markedsføring. Du vil deltage i online personalemøder og hyggestunder med det øvrige personale, og du vil derudover have rig mulighed for i samarbejde med sekretariatslederen at planlægge din egen arbejdstid samt at arbejde hjemmefra, hvis det ønskes.

Det er en stor fordel (men ikke et absolut krav), hvis du har YFU- eller anden udvekslingserfaring, samt erfaring med foreningslivet. Du har en drivende personlighed og er frisk på at hjælpe både regionsledelserne, de øvrige frivillige og medarbejderne på sekretariatet, hvor det er relevant. Arbejdstiden vil være ca. 10 timer pr. uge. Der er behov for at en stor del af arbejdstiden kan lægges på eftermiddage, aftener og i weekender, hvor det er lettest at få fat på frivillige og værtsfamilier.

Primære arbejdsopgaver
Opgaverne aftales med det øvrige team og med sekretariatslederen, men de primære opgaver vil være:

• Assistance til regionsledere i forhold til planlægning, udvikling, markedsføring, afholdelse og dokumentation af lokale aktiviteter
• Opsøgende arbejde i forhold til medlemmer og værtsfamilier
• Koordination og udvikling af netværk på tværs af regioner, sekretariat og nationale frivillige

Hvis du tænker, at det er lige dig, så send os din ansøgning på job@yfu.dk hurtigst muligt. Vi glæder os til at byde dig velkommen i fællesskabet og til at lære dig at kende. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 47 og 48. Opstarten er planlagt til starten af december.

Om arbejdspladsen

Du bliver en del af en NGO, som har eksisteret siden 1960 og som arbejder med mellemfolkelig forståelse gennem ungdomsudveksling. Sekretariatet og det administrative arbejde er en essentiel brik i faciliteringen af kulturmøder. Vi løfter en række af de vigtige processer i tæt samarbejde med den frivillige organisation. Det er os, der holder trådene samlet og har den daglige dialog med programdeltagere og partnerorganisationer. Det er også os, der er bindeled for de frivillige, som bl.a. løfter den uddannelsesmæssige gren, afholder kurser og workshops, og organiserer det lokale foreningsliv.

Sekretariatet består af 3 fuldtidsansatte, en deltidsmedarbejder og to frivillig-supportere (dig). Dit arbejdssted kan være kontoret i Nivå (Sjælland), Huset i Tommerup (Fyn), eller hjemme hos dig selv

Startdato: Start-december

Ansøgningsfrist: 19. november

Timer/ugen: 10

Ansøgning, CV og eventuelt øvrige dokumenter sendes til job@yfu.dk Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte vores sekretariatsleder, Mads-Erik Schiønnemann på mes@yfu.dk eller 71990227

Vi glæder os til at høre fra dig!

De bedste hilsner,

YFU Danmark