STUDIEJOB: SoMe-content creator og administration

Hos YFU får du rig mulighed for at udfordre dig selv og udvide dine kompetencer. Du får et unikt indblik i, hvordan man fra den administrative side understøtter læringsprocesser og kulturmøder, koordinerer frivilligt arbejde og agerer i en internationalt forankret organisation. Du får indflydelse på foreningens SoMe- og content-strategi og er med til at udbrede kendskabet til YFU og vores virke.

Om studiejobbet


Vi glæder os til at byde dig ind i en spændende, alsidig og udfordrende studiestilling, hvor du får en finger i spil med mange forskellige marketingaktiviteter, der handler om at udbrede kendskabet til foreningens virke.

Du bliver tovholder og ansvarlig for foreningens digitale og fysiske markedsføring, så du kommer til at arbejde med hele paletten, fra strategi, over planlægning og til eksekvering af SoMe, web content og messer. Du kommer til at arbejde med tekster, billeder og video til Instagram, Facebook, LinkedIn og hjemmesiden, hvor vi gennem storytelling formidler de gode historier fra både inbound, outbound og foreningslivet.

Det er en fordel, hvis du har en god telefonstemme, da en del af opgaven også vil være telefonisk kontakt til potentielle og igangværende ansøgere og værtsfamilier, samt opfølgning på medlemskontingenter.

Det er vigtigt, at du er selvkørende og en fordel, hvis du har YFU- eller anden udvekslingserfaring. Du har en drivende personlighed og er frisk på at hjælpe de øvrige medarbejdere på sekretariatet, hvor det er relevant.

Arbejdsmængden forventes at være ca. 12-15 timer pr. uge, og det vil primært være aftenarbejde. Der kan være weekendarbejde i forbindelse med vores programmer og foreningsliv.

Hos YFU respekterer vi, at du selvfølgelig også skal have tid til eventuelle studieopgaver og eksamener. Du vil få tildelt en mentor, der løbende vil holde 1-til-1 samtaler om mål, opgaver og trivsel.

Primære arbejdsopgaver

  • Udarbejde indhold til SoMe, inkl. video, blogindlæg og udvekslingshistorier.
  • Udarbejde contentplan, marketingstrategi og årshjul i samarbejde med ledelsen og MarCom Udvalget.
  • Messe og eventkoordinering – forberedelse og eksekvering.

  • Optimering af foreningens website igennem forbedret indhold og tekster.
  • Komme med ideer til og iværksætte nye marketingstiltag som kan bidrage med øge kendskabet til foreningens virke og formål.
  • Løbende ad hoc-opgaver som du selv kan være med til at udforme.

Kort om YFU

Du bliver en del af en NGO, der arbejder med mellemfolkelig forståelse gennem udveksling. Sekretariatet og det administrative arbejde er en essentiel brik i faciliteringen af kulturmøder. Vi løfter en række af de vigtige processer i tæt samarbejde med den frivillige organisation. Det er os, der holder trådene samlet og har den daglige dialog med programdeltagere og partnerorganisationer. Det er også os, der er bindeled for de frivillige, som bl.a. løfter den uddannelsesmæssige gren, afholder kurser og workshops, og organiserer det lokale foreningsliv.

Sekretariatet består af 2 fuldtidsansatte, en deltidsmedarbejder, en studentermedhjælper (dig) og forhåbentligt en praktikant i efterårssemestret. Dit arbejdssted kan være kontoret i Nivå (Sjælland), hvor Sekretariatet holder til, eller Huset i Tommerup (Fyn), som er foreningens hjerte. Hjemmearbejde kan aftales med Sekretariatslederen efter behov.

YFU Danmark har arbejdet med international ungdomsudveksling siden 1960 og udveksler med partnerlande over hele verden. I dagligdagen som studentermedhjælper kommer du til at arbejde tæt sammen med de øvrige sekretariatsmedarbejde, de frivillige og ledelsen, hvorfor der ikke vil være langt fra idé til handling, og vi sikrer grundig overlevering af opgaverne fra den nuværende studentermedhjælper.

Ansøgning

Hvis du tænker, at det er lige dig, så send os din ansøgning på job@yfu.dk senest den 22. juni 2022.

Vi glæder os til at byde dig velkommen i fællesskabet og lære dig at kende, så vi sammen kan styrke din og vores udvikling og dannelse. Vi glæder os til at blive udfordret og også udfordre dig, så vi kan spille hinanden bedre. Og så glæder vi os også til at få løftet nogle af de mange opgaver, der bare ligger på dit skrivebord og venter på dig 😉


Startdato: Hurtigst muligt / efter aftale

Ansøgningsfrist: Senest 22. juni 2022

Vi afholder ansættelsessamtaler løbende 

Timer/ugen: Ca. 12-15

Hvis du har spørgsmål til stillingen som studentermedhjælper, er du meget velkommen til at skrive til Sekretariatsleder Mads-Erik Schiønnemann på mes@yfu.dk eller ringe på 71990227.